lördag 28 mars 2009

De känns ju att man lever

Gud, ha sprunge upp och ner breve Trille i slalombacken idag......jobbigt, nja en smula kankse :P
De känns ju skönt och röra på sig visserligen, men vi kan ju säga sähär....imorn komma ja nog vara en aning stel.
Nu kan han ju både ta liften OCH släppa liften själv, så de enda man behöver göra är att se till att han svänger ritkit också (Mamma: Sväng höger, HÖGER, sväng nu annars komma de gå så fort Trille: Men jag vill att de ska gå fort....*morr*)
Vet inte om ja orkar skriva så mkt faktiskt, är så himla trött.

Men i alla fall, igår va vi på badhuset, jag och barnen och mamma och hennes barn ;) Det var skoj, barna är ju som fiskar i vatten....man bli ju rätt trött av att hålla koll också, speciellt som det ofta är 100 andra barn i dom där små bassängerna samtidigt *pust* Men men, trötta barn och trötta mammor va de efteråt iaf hehe

Idag va vi (mamma, jag och våra små barn) som sagt i backen och slalomade och sen for vi hem till mig och barna lekte (läs bråkade hehe) och åt litegrann......
Barna mina va jättetrötta och somnade som stockar när ja la dom, nice =)
Hade funderingar på om ja skulle sova själv men de kändes lite väl tidigt, plus att ja måste ta vara på min s k ensamtid ju haha

Gud, ja saknar att få gå på mina lektioner nu....komma ut och träffa folk, även om ja klagade och tyckte de kändes jobbigt så förstår ja NU hur mkt de gjorde för mig, som person alltså.
Jag som tänkt att ja är så nöjd me att bara vara hemma me barna, visst är de jättemysigt att kunna vara de och få se hur Luna utvecklas, men ja önskar att ja kunde fått ha nånting annat, som dom där futtiga lektionstimmarna....utöver det (usch, såna här tankar ger mig så dåligt samvete)

Jaja, ja hoppas att situationen med dagis löser sig snart.....helt sjukt att de får vara såhär, att trots att det hänt förut (att just denna personal drivit folk till total ihopbrytning) så blir de ingen ändring. Ja menar, folk undviker den avdelningen, efter vad jag har hört....ehh, kankse dags att byta personal ELLER?!?!?!?

Men, ja som inte skulle skriva så mkt....där ser man hehe
Fick tid för Trilles operation här i veckan, den 15/4.....hur ja ska lyckas fixa nån skjuts är ju en väldigt stor fråga =(
Dit kan jag nog få, men hem är en annan sak.....å vem tusan vill, och kan, ställa upp på sånt mitt i veckan?!?

Gud va less jag är, om jag bara kunde ha fixat det där bajskörkortet innan dess så skulle ja ju kunnat köra själv.....men uppkörningen är ju inte förren typ nån vecka efter och i och för sig är de inte säkert ja klarar den....ha tappat modet nu, känns som ja gör fel hela tiden. Få köra i stadstrafik så mkt nu och då är det ju massa småfel man gör, hela tiden....inge allvarligt men nog för att man ska bli kuggad (som min körskollärare säger: sånt där får du göra när du ha tagit körkort, men inte innan)

Usch, ganska negativt inlägg....men ja e less just nu, på typ allt.
Jag vill komma vidare, inte stå här och stampa bara ju =(



"Trying hard to reach out
But when I tried to speak out
Felt like no one could hear me
Wanted to belong here
But something felt so wrong here
So I'd pray
I could break away"

1 kommentar:

  1. Hoppas det ordnar sej så att du kan gå på dina lektioner. Körkortet fixar du nog du har ju några ggr på dej att öva så det blir nog bra ska du se.

    SvaraRadera