lördag 21 mars 2009

Lördagkväll och jag är mör :D

Ha vare i backen idag med Trille, mamma, Antonia och My....de va skoj =)
Sprang upp och ner brevid Trille, han åkte liften själv och kunde släppa den själv också, det var duktigt tycker jag......och svänga till vänster själv kunde han också, tyvärr så hade vi fått dåliga skidor för dom kunde inte svänga till höger (T: Dumma skidor, dom kan inte svänga ditåt *pekar höger*)

Efter typ 1-1½ timmes skidåkning så for vi hemåt och bytte kläder för att sedan åka till kyrkan och lyssna på när Izabell sjöng.
Det var ju roligt, men ja.....barnen blev lite less kan man väl säga.

Sen vart de pizza hemma hos mig. Upptäckte en myrkoloni på mitt tv-bord *snyftar*
Äckligt, dammsugade kvickt upp dom.....
Måste ringa vaktmästaen på måndag för de där vill ja inte se igen alltså....usch, ja kliar mig blodig nu för ja inbilliar mig att dom är och kryper på mig =(

Har lyckats jobba ikapp mig i svenskan nu, känns skönt =)
Tänkte även börja med religionen men blev trött då jag såg uppgiften....inte för att den egentligen är jobbig men den innehåller en hel del sökande, vilket känns lite småjobbigt *lat*

Luna har inte bajsat löst sen i morse, håller tummarna för att det är slut med de nu.....det luktar inte mumma, och stanken sprider sig i HELA lägenheten.....typ surströmming *blääää*

Grisen, hon är som ett plåster. Visserligen ett väldigt mysigt plåster, ska kramas hela tiden (japp, typ 1 gg varannan minut :P)

Tristan sa en så glädjande sak i torsdagskväll, vart lite tårögd....
Jag släckte lampan och vi la oss som vanligt och jag blundade....då säger han: Jag älskar dig mamma
Älsklingsplutten, tror de är första gången han sagt de sådär spontant och utan att jagh sagt de innan....annars är de mest ja som säger "ja älskar dig" å får till svar "å ja älskar Luna" Haha, ja men de e ju bra förståss :P


Ne, usch...nu ska ja ge mig. Ska prata lite me mina förtjusande systrar :D

1 kommentar: