måndag 16 mars 2009

Du är ingen tragisk tant för att du e mamma.....

Nej, de får man verkligen hoppas hehe
Har alltid problem med själva rubriken och denna mening dök upp precis nu så jag kunde inte låta bli :)

Lunisen är hemma idag med mig, dels så är hon inte helt pigg, hostar och sådär, och dels så ha ja nu ringt rektorn och bett om avdelningsbyte.....fick prata med en telefonsvarare men jag hoppas det ska gå bra ändå. Förklarade att jag funderat över helgen och insett att jag inte kommer kunna lämna gumman, och samtidigt må bra, så byte är enda lösningen. Så jag hoppas hon ska ringa upp snart, men de kanske tar tid att kolla upp om de finns nån annan plats osv....

Hade tänkt pallra mig iväg på stan för att köpa dagiskläder till Luna men jag vet i tusan om jag orkar idag.....lär ju ha lite tid på mig nu iaf, för hon lär ju inte få börja denna vecka direkt.

Sen ska jag och Trille gå och handla mat, när Luna är med Lars. Hatar att måsta gå med vagnen, ni vet storhandling och en pissig liten sulkyvagn funkar inte så bra......astungt och skitjobbigt!!!!!
Förra veckan handlade vi 2 ggr, blev billigare än vanligt men det var inte så bra för vagnen...så bli väl till att småhandla nu.
Tänk om ja haft det där dumma körkortet, då hade ja kunna storhandla 1 ggn i veckan. Kpa 10 liter mjölk och allt vad man nu ska ha. Nu kan ja köpa max 4 liter per gång, eller ja kan kanske köpa 10 liter mjölk men då blir det det enda.....och det känns ju lite fel.

Gud, idag ha jag försökt plugga massa svenska. Ha komme igång med massa uppgifter men däremot så fastnar jag efter 10 rader så då ha jag börjat på nästa och nästa.....men ja få¨r ju något gjort iaf hehe

Nu kom posten och skrämde livet ur mig, ska gå och kika vad det är för skojsit (säkert bara reklam).....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar