torsdag 28 maj 2009

Sagan som blev verklighet ;)

Vilken lugn kväll de har varit, barnen somnade utan allt för mycket gnäll...nice.
Men dom kom inte i säng förren strax efter 8 heller, sen vart de läsning och efter de så tänkte jag att jag skulle berätta en saga (minns att jag älskade pappas fantasifulla sagor då vi var små)

Nu är jag ju lite ovan att komma på spontana sagor, vill ha en perfekt saga ju och då blir det lätt att jag går tillbaka och ändrar (och så hämtade han hästen, elelr nej förresten det var en åsna....elelr, nej de va en häst hehe)

Jaja, blev en rätt bra saga om modiga Tristan och hans bortrövade syster Luna.
Däremot så hade jag en liten kille som avbröt mig hela tiden med kommentarer.
Som när sagoLuna försvann, ja då undrade dom ju vart hon var (där är Luna, i sängen *pekandes*)
Sen flög dom på en drake (de gjorde vi, också flög draken upp och ner och då måste Luna hålla i mig, då blev hon rädd och sen flög vi hem)

Ja, ni kankse förstår hehe
Kanske är tecken på att jag lyckades få med "publiken" =)
Det var roligt iaf, sagor är ju skojiga ju.


Idag har vi försökt ta tag i städningen, och faktiskt så tycker jag att det ser relativt städat ut här.
Har dammsugat och torkat golv, torka bort lite fläckar från skåp i köket (ni vet, såna fläckar som är antingen för lågt eller för högt för att man ska se om man inte kollar)
Har rensat handfatsavloppet, OMG det blir ju stopp hela tiden alltså (vilket inte är konstit när man har barn som slänger allt möjligt där)

Vi va ut med 3 soppåsar, mötte då kusin och fick se hans nya lägenhet (den va fin, vartt avis ju)
Sprang runt husen ett par gånger med Trille (jobbigt, har börja få sån värk i kroppen jämt. Ha vare bara ryggen men nu är det i typ vaderna också)

Jaja, nej nu ha ja inget att skriva mer tro ja.
Händer ju inte så mkt i mitt liv just nu ju.
Vill hitta ett jobb men wtf, de finns ju inga....

2 kommentarer:

  1. Du låter så gammal när du klagar på värk :P btw så finns de jobb i norge ;)

    SvaraRadera
  2. Du kan ju bli "sagotant" kanske. / Kram mamma

    SvaraRadera