lördag 9 maj 2009

Jaha, nu igen...


I torsdag for vi till Resele, som ni säkert läst i mammas blogg, skulle få handbromsen fixad....äntligen, de är ju en vana man har att alltid dra åt. Nu däremot så får ja påminna mig haha, nu ha ja vant mig åt andra hållet.....
Sen i fredagsmorse skulle ja in och diskutera Svenskan med min lärare, hann tyvärr inte gå igenom allt (typiskt, hade velat höra kommentar om min berättelse ju)
Men det jag hade gjort va bra iaf, lite småfel och sådär.
Och på tisdag morgon ska ja göra ett prov iaf, grammatik *kräks*
(järnspikar, då måste ja ha barnvakt....)
Sen for jag och tog kort till körkortet, tog om en gång men sen orka ja inte....de vart väl ett halvdant kort men who cares, ja tänker ju inte visa de för alla ändå haha
Sen kom mamma med Luna (som stannade där när vi for, Trille åt ju på dagis....ha ville få äta frukost. Fast han va lite trött så han blev lessen när jag gick)
och My kom också...klockan va då 11.
Vi började gå uppåt direkt eftersom ja skulle hämta Trille 12, My gick myrsteg så ja tänkte att de va bäst så.
Gick på konsum och köpte festis åt dom först, dom fick äta korv på vägen =)
Efter ungefär 4 minuter vart ja nämnligen lite less på farten och satte My i vagnen bakom Luna.
När vi hämtat Trille och dom lekt ute i 1½ timme så gick vi in och Luna fick sova, Trille och My fick äta glass...men My var inte så förtjust i det?!?
Här är Trille på vår myskväll, de ha vi ju på fredagar då >Luna är borta.
Jättetrött var han.
Till middag åt vi hemmagjord pizza med kyckling, ananas, majs, qournfärs och tonfisk (uppdelat på 3 olika förståss då)
Hade beasås till, men den va inge god.
Tristan fick skära ananasen men efter 2 burkar så tog jag över, annars hade de inte blitt nån ananas kvar till pizzan haha
Idag ska vi förhoppningsvis äta fajitas, om ja orkar fixa det.
Vi får se....
Jag vaknade halv 8 idag och klev upp och började plocka och städa lite, har skakat mattorna och dammsugat, torkat golvet och sådär.
Trille vill gärna åka på en klädaffär idag, men jag vet inte....får se om jag orkar.
Blir lite öm i ryggen och nacken av att köra runt hela tiden.
Luna har börjat "prata" så mkt nu. På ett sån språk som bara mamma förstår förståss haha
Ne men hon kan säga: tutte=tata, bada=da da, äta=äääääta, borta= går inte att skriva haha
Säkert fler såna där småord men komme rinte på föer just nu
Jaja, nu ska jag klä på Trille....so long

1 kommentar:

  1. Gott med hemmagjord pizza! Det var längesen vi lagade de :/ De va längesen vi lagade nånting kul! Vi bara äter ur frysen...*snyft* ;P

    SvaraRadera