onsdag 27 maj 2009

Sjukhusbesöket

Trille var in och gjorde ett pricktest idag, testades bara för olika nätter pch vete och alla dom var negativa iaf =)
Väntar på svar på blodprovet för och se om det kan vara gluten han inte tål...usch säger ja bara, de skulle vara jobbigt, och förmodligen dyrt också.
Men men, vi tar de som det kommer.

Han fick 4 olika mediciner utskrivna iaf, 2 flytande och 2 salvor som vi får locka ut 6 gånger, så nu har han för 1 års förbrukning, har det inte gått över då så skulle vi komma in igen och kolla.

Mitt i genomgången av mediciner så utbrister doktorn "Men vad svullen sköldkörteln är, titta i spegeln. Den är stor, ser du"
(Nej ja såg ingenting för jag hade ingen anign om vad jags kulle titta på....)
"Mmmjo, jasså" sa jag bara....
"Ja de borde du kolla upp, det kan komma/h'nda mycket med det"....sen fortsatte hon prata om salvor osv

Men hallå liksom, man får inte skrämma nån halvt till döds för att sen inte berätta lite mer ju....allvarligt, så kan man ju inte göra.
Ha googlat (I love google) lite nu och insett att det är ju inte livsfarligt, däremot så bör ja kolla upp det. Det vore ju schysst om det kunde vara lösningen på mina problem, så att säga.
Tänk om man kunde slippa tröttheten/orklösheten, huvudvärken, värken i kroppen och allt det andra som hörde till det där....(man akn ju hoppas)


På lördag är det cruising....och jag ska ut *ler*
Ska bli skoj, hoppas jag på...det var ju ett tag sen och jag känner att det vore förbenat skoj att komma ut och få vara social ett tag =)
Klla på snygga bilar och take it easy (eller ja, vi får väl se hur det blir med just den delen haha)


Och lillpluttan utvecklas så mkt nu, hon bubblar på. Säger både JA och NEJ, eller snarare AHAH och *skak skak på huvudet*
Hon säger inte så många ord men hon menar ju olika saker med det hon säger, roligt roligt.
Humör, OMG alltså.....va säger man?!
En riktig liten gris. Säger man att hon ska vara snäll, eller om nån blir lessen/gör illa sig så klappar hon på huvudet.....detta är även något hon väldigt ofta gör på sig själv, för att hon är snäll....hmm, jaja det är bra att hon är självuppskattande (finns de nått som heter så?)


Nu ska ja i säng, och försöka bota min trötthet....nighty nighty

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar