måndag 27 april 2009

Uppdatering.....

Lite bilder från helgen i Resele och ifrån idag då jag och barnen var ute.....i fin vädret =)


















Lillasyster Izabell var som en magnet i fredags då "vi" var barnvakt åt Antonia och My....helt seriöst alltså. När vi var uppe och jag skulle välja en bok att läsa i sängen så kunde hon inte lägga sig innan jag kom, det kallar jag att vara orolig. Tror hon ringde och sms:ade mamma typ 4-5 ggr eller nått hehe






Ja vet, ja ha vart dålig att uppdatera....men ja ha haft fullt upp, kan jag säga till mitt försvar ;)

Luna har börjat få äta lite själv, det går sakta men hon tycker det är jättekul......blir så arg när man försöker ta skeden ifrån hon för att snabba på det hela (ja, alla som känner mig vet ju att tålamod inte är min starka sida)

I går körde jag till Hammarstrand, hela vägen dit alldeles själv *applåder*Var ju inte sådär jättebra kompis med bilen (jag är ju van vid diesel ju) men vi kom fram och sen hem igen haha

Körde runt lite och kollade lite i villaområdena och efter storvägen, så nu ha ja liiiite koll iaf.....sen va ja trött så Niklas fick köra de mesta av hemvägen, jag tog över i Långsele.

Kändes rätt bra ändå, visst är jag osäker men det tror jag dom flesta är. Jag KAN köra men jag är dålig på att ta för mig och hävda min rätt (eller va man bruka säga)

Stackars Trille blev så lessen idag på dagis, ,,det vart så fel. Jag hade glömt om jag skulle hämta 2 eller halv 3 så såg till att vara där till 2 tiden. Precis innan fika alltså.

I alla fall så kolla vi och skulle ha vart där halv 3 så jag sa till Trille att han skulle fika så skulle vi gå sen.....men personalen trodde vi skulle gå direkt (konstit nog, förstår inte varför) så dom duka inte till han, vilket jag inte såg. Så jag fick säga till ett par gånger innan han ville gå till bordet så dom andra hade hunne börja fika, väl där fråga han "vart är min plats?"...."Men du ska gå hem nu", säger dom då.....Stackarn vart jättelessen, kom och grät hos mig men de va ingvet dom brydde sig om. Jag skyndade mig då att gå därifrån och lovade gott fika hemma istället.....märkte att han funderade mkt på det där så jag ska ta upp det imorn tänkte jag.

Han ärså känslig för sånt där, livrädd att bli utanför och bortglömd. Min lilla älskling!

Han sa en rolig sak förut när han åt kvällsmaten "Är du en mamma, mamma?" Hihi, oj va ja skratta haha

Jaja, nu ska jag göra annat....orkar inte skriva mer.

1 kommentar:

  1. Vad det ser mysigt ut. Hoppas det går bra på dagis imorrn.

    SvaraRadera