fredag 3 april 2009

En snabbing då

Tänkte stänga ner datorn men ja skriver väl en liten snabb blogg först hehe

Ha haft en tråkig dag, regnat hela dagen har det gjort så vi ha vare inne (!), kaos kan man väl säga då......Trille ha levt rövare och jag har varit irriterad (tror de beror på att ja ha abstinens, efter vad ska ja inte säga för de e ju pinsamt haha)
Lunisen ha haft feber hela dagen och snoren bara rinner, de ha legat på 38-38,4 sen i onsdags men nu ikväll hade hon 39 så den va lite högre....stackarn.

Ha storstädat idag (som varje vecka haha)
Dammsugat, moppat och skakat mattor, diskade bort allt (men nu är det lika mkt igen), torkade alla bord, tvättat och flyttat om liiite i tv-rummet så de blev lite mer plats.
De va fint till middagen ungefär, sen for de sylt på golvet, Trille spillde ut ett glas med mjölk och sen tippa ja en tallrik med glass på golvet.....oj, ja glömde ju att Luna spillde ut ett fat med apelsin och äpple i badrummet (jag hoppade i badet och tänkte att hon skulle sitta snällt och stilla om hon fick fika.....men de blev kladd på golvet istället och 2 barn i badet med mig)

Så, va säger man då??
Jag funderade på VARFÖR jag ens anstränger mig med att städa....herregud, är det verkligen värt det?
Luna som älskar att retas sitter och drar ur dammsugar kontakten hela tiden, vilket gör att amn får springa emellan dammsugare och kontakt i ett (eller sätta henne i sängen medans men de gillar hon inte) och sen när hinken åker fram så ska hon riktit retas, hon doppar inte handen men hon låtsas att hon ska....förstår ni, hon drar frma och tillbaka om och om igen...skitunge

Trille vill ju hjälpa till, och är jätteduktig, men gör så mkt annat och ska dammsuga tak och lillasyster och gud vet vad, så de brukar inte bli långvarigt.

Nej, nu ska ja vila i soffan en stund och sen väntar min älskade säng.....min älskade son väntar på mig just nu (nej han sover inte...), han är törstig och vill dricka ur flaksa (som mamma) "orkar du öppna den, orkar du det mamma"

1 kommentar:

  1. Låter som om du har god hjälp när du städar. My och Antonia hjälpte mej när jag dammsög i morse. Jag kanske lägger ut nån bild på det sen.

    SvaraRadera