måndag 5 januari 2009

Nu ha de lugnat sig....efter helgerna



Jaha, så var det nytt år och en ny månad igen då.....hur slutade det förra året då?!?
Jodå, synd och klaga hehe
Firade ju in nyåret med familjen, i hemmets lugna vrå....nja, okej lugnt kan man inte kalla det där (va ju hemma hos mamma och inte hemma-hemma alltså.)
Gumman var sjuk och hade hemsk hosta, vaknade var 10:onde minut lillstackarn =(


Vi åt tacos och hade det mysigt iaf, så roligt med båda systrarna hemma under längre tid.
Så sällan det händer nu när dom båda övergett mig för att vidga sina vyer....eller vad man ska kalla det, vet egentligen inte om Tessans vyer blir så vidgade där hon är nu men ändå haha
Ne, men det är kul att när dom är hemma iaf =)

Julafton var stressig, uttröttande och jätterolig =)
På morgonen var det som vanligt förmiddagsfika med Kårén släkten, en trevlig tradition som hör julen till.
Efter det vart det en liten stunds stillestånd, sen for Luna te sin pappa för att fira med honom och hans familj, vilket gav mig fria armar så jag kunde hjälpa till mer effektivt med maten ;)
Vi satte tiden till 4-halv 5, och med organiserat arbete så var allt klart och färdigt ungefär 20 över 4....(när mamma inte är inblandad så går det mkt bättre att hålla tiden =P)


Vi åt och hade det trevligt, glömde ju skriva att "vi" fick öppna upp till nya delen....som visserligen inte är klar men som var klar nog att kunna vara i hihi

Finns ju nå bilder så ni kan se, inge tak, inge golv (eller ja, cementgolv då MED golvvärme, mysigt värre), ofärdiga väggar osv....

Men det var roligt ändå, det var ju en del av huset man glömt liksom.



Sen efter vi hämtat Luna, städat undan, kommit oss tillrätta och läst julevangeliet så kom ju tomten.....detta var då alla barn var så trötta att dom höll på att säcka ihop.

Trille gjorde stora ögon, det var inte va han vänta sig direkt (även om han tjatat om de hela december typ)
Va Tessan tänkte vet ja inte alls, hon ser snarast lite galen ut tycker jag....hmm, kankse för att hon fick en chock för att tomten (som hon slutat tro på) KOM ju faktiskt =P

Efter utdelningen av julklappar, en stunds fundering över vems julklappar som var från vem så sänkte sig lugnet över huset och vi satte oss och spelade spel, som vanligt haha
Dagen efter så var nog mamma satt ur balans, ja ni ser ju här nedan hur hon såg ut.....
Sen flöt dagarna på och nu sitter jag här, hemma i lägenheten med barnen. Slut på toapapper så jag måste gå till affärn sen.
Va på kalas i lördags, Thelma fyllde 1 år. Gick dit, och även om det inte är jääääättelå´ngt så höll vi på att frysa ihjäl både jag och Trille, Looni Tooni låg ju nerbäddad i sin vagn och sov så gott.
Trevligt va det iaf, när vi väl kom fram =)
Fick nästan allt jag önskade mig, ha komme fram till att det är nog bra med en begränsad och eftertänkt önskelista =)
Sängkläder
Fruktskål
Symaskin
Kläder
Pengar, som gick till mer kläder
Förkläde
Ungsform
Fotoskrivare (av min tokiga, uppenbart alltför rika och generösa, syster)
2 par tjocksockar med halkskydd
Matta, i läckra färger
Ljus och ljustake
Badgrejer
Kort med ram, på barnen
En middag med mina systrar
Bok, tredje boken om Eragon, Brisingr

Nu kommer jag inte på om det var något mer, ber om ursäkt om det är något jag glömt.
Men ja, ni förstår ju att man är mer än nöjd va hihi
Va barna fick vet ja inte om jag orkar skriva men i såna fall kommer den listan vid ett senare tillfälle.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar