tisdag 4 november 2008

Fryser.....brrr

Usch, ja ha bleve en sån frysis....fryser typ jämt =(
Ska lägga mig i ett varmt mysigt bad sen har jag tänkt, göra en hårinpackning och färga ögonbrynen (och kankse fransarna ha inte bestämt än)

Nu ha mina systrar vare hemma iaf, Helen for hem i söndags men Tess är kvar ett par dagar till. Jobbigt när man måste trycka ihop massa saker fr att hinna.....man tror ju att man ska hinna prata om allt som hänt och sånt man saknar osv. Men man hinner inget typ, känns som vi knappt ha hunne prata alls faktiskt. Man är så upptagen jämt.....det är barn som ska lekas med och lyssnas på, mat som ska lagas, och massa annat som ska hinnas med. Å på kvällarna är man så slut så då vill man bara sova typ....


Vi ha klippt oss iaf, alla 3 systrar....vart jättefina =)
Det var i torsdags. Sen i fredags va vi på paradisbadet hela familjen (nästan, inte Niklas), mina barn va rätt förkylda så lillsnuttan fick tyvärr inte bada, hon som älskar vatten och bad. Men Trille kunde jag inte direkt hindra så han badade....och hade rätt kul =)
Åkte den nya rutschkanan dom har, när det var mörkt så det va ganska läskigt tyckte jag, + att jag höll i Lillan (Antonia) samtidigt och var livrädd att jag skulle tappa henne, men det gick bra....=)

Sen på kvällen fick Looni Tooni vara hos sin pappa för jag och systrarna gick ut en sväng. Blev ungefär 5 timmar, hon måste ju ammas så det gå ju inte längre.
Jag satt och gäspade och ville gå hem från halv 12 ungefär men det var ändå rätt skönt att komma iväg en stund och få titta på människor och så....drack 1½ öl, mest bara för att ha något i handen. Ha tappat det där tro jag....konstit egentligen då det var en rätt stor del av mitt liv och personlighet förut men jag antar att jag vuxit upp och mognat eller nått.

Känner att det viktigaste just nu är mina barn och att vara där för dom, visst det kanske kan vara bra för både dom och mig att vara ifrån varann ibland men det är inte så att jag känner ett behov av det.
Snart kommer dom inte varken behöva eller vilja ha mig så nära, så jag får passa på nu...haha, ne så tänker jag inte alls men jag tycker om att få vara där varenda sekund. Jag vill inte missa nånting....verkligen som Aerosmiths (det stavas säkert inte så) låt "I dont wanna miss a thing". Den beskriver rätt bra hur jag känner.

Imorn ska lilla Trille på dagís, få se hur det går. Bruka ju gå bra bara vi kommer dit och vi ha sagt hej då men det tär ju ganska mkt på en att måste "tvinga" dit han medans han är lessen.....men ska jag börja plugga efter nyår så komemr det ju bli att han måste gå. Känns inge bra, skulle gärna ha vare hemma längre men de funkar ju inte tyvärr =(

Nu har Looni Tooni 2 tänder iaf, men det kanske jag har skreve förut. Och hon har börja släppa när hon flyttar sig mellan saker som står nära. Väldigt ostadig fortfarande men snart så kommer det nog hehe

Tjatade till mig en remiss till öron när vi va på VC förra veckan iaf, Trille hör ju så dåligt så jag känner att vi måste kolla upp det, läkarn sa visserligen att det är väldigt svårt att kolla hörsel på så små men för tusan, jag är less på att upprepa saker 3-4 ggr och måsta skrika hela tiden för att han ska höra. Då kanske dom kan kolla halsen och hans eviga täthet där också....gud, man är ju rädd han ska sluta andas när han sover (vilket han gör korta stunder, väldigt läskigt måste jag säga).....kan vara polyper som spökar och då är det ju lätt löst med en liten operation, bara man får veta varför det är så här så. Hatar att inte veta ju =(
Sen är det bara eksemet som ska kollas upp så ska det väl inte vara fler medicinska problem i våran familj sen =P

Ha jag skreve hur stor dom är förresten?? Skriver igen om jag missat det.
7470 g väger gumman, 67 cm lång
13,5 väger gubben, 91 cm lång


Nu ska jag gå...såååå, bye bye then

2 kommentarer:

  1. Det är ju fint att man får "the daily news" högst en gång i veckan...;P

    SvaraRadera