torsdag 20 november 2008

Dagarna dom går och går, efter varandra....

Jo, dom gör ju det. I en rasande fart rullar dom på....herregud, snart är det första advent (håller hela tiden på att säga fel, det vill gärna bli sista advent men det är ju ett tag kvar te dess)

Idag har jag hållit igång, började dagen med att vakna klockan 7 (ställde väckarn till de och tänkte att då kan barna äta fruksot i lugn och ro), tyvärr är det iskallt i min lägenhet på morgonarna så jag låg där under mitt täcke och ville inte alls kliva upp =/

Så efter ca 35 minuter då jag och Trille elgat och frusit så klev vi upp iaf, den vanliga tiden och inte alls tidigare.
Gjorde iaf gröt och fiak te barnen, fick väcka Luna som vanligt och nog tusan vart det stressigt.....som vanligt =(

KLämna Trille på dagis och gick och handlade mat, gick hem och lämnade maten och fyllde i Luna lite boobmilk =P
Sen bar det iväg på staden, Looni somnade gott så kunde gå i affärer meed gott samvete hehe
Köpte 1 liten plastgran, salvor till T och nå strumpor åt båda barna....fattar inte hur dom aalltid kan behöva det?!
Skulle köpt kallingar åt T också men det glömde jag.

Hämtade T på dagis och gick hem. Sen ha vi bara tage de lugnt. Det känns rätt bra, även om det är mkt att göra här hemma....städning, diskning och sådär, så kände jag att idag måste jag få ta det en aning lugnt.
Men imorn blir det lite mer städning, fast bara grund tror jag.....orkar nog inte möblera om nått.

Stackars L ramlade och slog sig idag mot mitt nattugsbord. Fick hörnet i kinden så hon vart blå där...gumman.
Nu säger hon mamma och hej iaf....på riktit och hon menar det hehe
Och står själv i kankse 5 sekunder iaf, inte illa inte illa alls ;P

Hmm, sitter alltid och försöker komma på lika mkt att säga om T som jag skriver om L men det är svårt ibland. Oftast så säger ju han roliga saker men det är ju inte jämt, och hans utveckling är ju inte lika uppenbar som hennes just för tillfället heller.
Men thats me, försöker till det yttersta att göra det rättvist.....vilket är omöjligt eftersom dom behöver så olika saker och därmed också olika mkt uppmärksamhet =/

Jaja, det var min dag....litegrann av den iaf, sen ikväll har jag ju 2 program ja ska se. Criminal minds klockan 9 och sen Fringe efter det.....mmm, mysigt =)

Blir inga bilder idag för jag har typ inte knäppt några =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar