torsdag 25 september 2008

Trött, men ser framåt =)

2 söta flickor
Inte länge sen lillgumman va såhär liten (och ny)




Gud, jag är så trött. Men jag vill inte lägga mig innan 11, inte en vardag i alla fall.....helgdagar lägger jag mig ju typ aldrig efter 10. (hmm, nån som ser något konstit med det =P)



Gumman tänder ha börja växa, antingen 1 eller 2, är inte säker. De är ju kul, eller de innebär ju att hon kommer kunna börja bitas och eftersom hon inte tar flaska så känns det mindre roligt =(

Hon är som en igel på mig, och blir helt förtvivlad när jag inte lyfter upp henne direkt eller om jag gör något annat än att sitta med henne i famnen.

Ja, det är jättemysigt och jag vet att de kommer inte dröja länge innan hon kommer gnälla för att hon måste sitta i knä på mamsen....men just för tillfället känns de hyfsat jobbigt.

Hon vaknar 5-10 gg per natt och ska ???? ja inte vet jag, väcka mig kanske.

Vägrar sova i min säng om Trille sover där, men vill heller inte sova själv....vilket innebär en massa bärande till hon somnar tillräckligt djupt i famnen så man kan lägga henne.



Ibland blir jag bara helt galen, kaos vissa dagar/kvällar/nätter kan jag säga.

Följande scenario skulle kunna inträffa:

Trille snubblar över en leksak och landar på Luna alternativt alldeles brevid, reaktionen blir densamma oavsett.

Naturligtvis blir Trille lessen (brukar dock gå över efter 1 kram och lite blåsning), Luna blir också lessen, mest av rädsla/chock....lite av att Trille blir lessen också då hehe

Allt detta händer under tiden som jag duschar/skiter eller något annat som man ej kan slita sig från direkt.

Alltså, 2 lessna barn som behöver tröst direkt men ej samtidigt, och man får inte glömma att jag nu var upptagen......KAOS

När "hjälpen" kommer skriker då Luna som besatt och tårarna rinner, Trille ropar mamma Trille är lessen, visar var han slog sig och får en kram, passar då på att knuffa alternativt slå lillasyster lite också.



Ja ni förstår hehehe, det är inte alltid så roligt med andra ord. Redo för mentalsjukhus vassa gånger....



Trille säger så roliga saker hela tiden, och naturligtvis så glömmer jag det mesta men försöker skriva upp det. Men konstit nog så låter det jättetråkigt när jag läser de =/

Av nån anledning så gå jag jämt och sjunger raderna: "Du e min man och jag vet du gör så gott du kan, det betyder allt att vi får ha varann du e min man"

Så nu så fort jag börjar, "Duu..."

Då sjunger han "e min man"

Så roligt då jag inte tänker själv på att jag sjunger hihi


Lilla söta Trille, ca 1 år gammal


Har börjat plkanera min skolgång iaf, hoppas på att jag kommer få gå komvux till våren....jobbigt att måsta dra på mig massa lån (i runda slängar minst 40000) men men, jag vill kunna vidareutbilda mig sen och då behöver jag ju detta så.

Blir säkert roligt i alla fall, jag är ju en kunskaps slukare så det borde gå bra =)



Det var nog alltför denna gång.
Såhär snygg var jag för typ 1½-2 år sen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar