torsdag 18 september 2008

Torsdag kväll

Mmm, smet är mums
Så här ser man ut när man får banan i munnen, varje gång




Sitter och betänker livet, filosoferar litesåhär på kvälls kvisten.

Eller, nej de gör ja inte. Min hjärna funkar inte så mycket den här tiden på dygnet haha



2 konstiga funderingar sen sist ha ja haft.

Den första kom en kväll då ja va jättetrött, låg i sängen och skulle sova...försökte men hade alldeles för mycket tankar i huvudet så låg å tänkte massa iställe. Efter ett tag fick jag en "knäpp" och insåg plötsligt att, ojdå jag är visst vaken?!

Jag hade helt glömt att jag var vaken och trodde helt allvarligt att jag låg och sov, hur man nu kan göra det......



Den andra grejen ha ja tyvärr glömt nu under tiden jag suttit å skrivit....ja ja vet mitt minne är helt borta, verkligen som ett såll.



Igår gjorde jag och Trille trolldeg, jag hade köpt karamellfärg också, blå och röd men vi använde bara blåa. De va faktiskt jättekul, Trille satt mest och hackade sin klump i småbitar men jag kom på efter ett tag att man kan ju göra handavtryck, vilket är jättekul å ha kvar efter barnen =)

Så båda barnen fick göra en....å nu hänger deras "händer" inne i tv-rummet, blåa å fina *ler*



Mina händer vart också blåa och fina av karamellfärgen, ha tvättat händerna typ 100 ggr och nu är det bara lite kvar. Förstår inte hur det kan fastna så hårt =(



Efter det bakade vi en choklad sockerkaka, vart rätt god....och roligt hade vi under tiden. Hade helt enkelt en toppendag igår.

Idag hade vi en bajsdag, han va trotsig och bråkig hela dagen. Usch, hatar såna här dagar, blir så elak ju =(



Imorn blir det åter pengar i kassan, gud så skönt. Denna månad vart de helt tomt, klarade oss precis (eller klart vi ha massa mat i frysen också, men om vi säger pengarmässigt så e de tomt då...sånär som på typ 20 kr)





Va och tog min andra p-spruta häromdagen...varför jag nu ska ha sånt kan man ju fråga sig, jag som knappt ens tittar på karlar haha

Känns bra att det funkar, skönt och slippa ha mens liksom. Nice, som jag och sonen brukar säga =)





Hmm, ja just...Luna kan sitta själv nu. En liten stund, hon är ostadig men nog kan tjejen sitta. Jippie, you go girl.

Och snart kommer krypet. Hon drar sig ju fram och sen ha hon nån lite konstig krypstil men den är väldigt ineffektiv så det är sällan hon använder den hihi

När hon är lessen så låter det väldigt mycket som att hon skriker mamma ibland, men jag gissar att det är rätt mycket fantasibildning från min sida hehe





Tristan ha börja använda så mycket känslor när han pratar. Han är arg, lessen, glad, jätteglad....

Och han använder ordet ganska, väldigt ofta....idag fick jag beröm när jag satte ihop datorn med tvn, Superbra mamma, det är superbra =)
Gapa STORT


Igår fick jag skäll av han för jag avbröt när han pratade med Luna, vilket han för övrigt gör väldigt mycket....

T -Trille älskar flingor

M -Jaha, gör du det hihi

T -Tyst mamma, jag pratar med Luna

Chockad satt jag tyst sen, dock med svårigheter att inte skratta

Han pratade på om flingor och att han älskade det mm

Fina Tabbe, ha blitt stor ju

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar