måndag 22 september 2008

En krypande tjej och en arg pojke

Som denna grabb har tjatat om att lillasyster ska börja krypa....nu gör hon det och hur reagerar han?!
Han blir arg såklart, hon förstör ju när han leker. Tar hans grejer och är i vägen, stackars pojk.

Nu kan hon krya iaf =) Igår kom första "krypet", knappt 7,5 månad gammal...1 månad senare än storebror. Men han va ju ganska väldigt tidig motoriskt också =)
Sitta kan hon me, det insåg jag typ förra veckan hehe

Tristan har varit så arg den senaste veckan, vet inte om det är nån dunder trots ålder han kommit i eller om det kan ligga annat bakom?!
Båda barnen har i alla fall börjat bli hyfsat avis på varann, jo Luna har också visat det....kramade och berömmde Trille häromdagen för att han va jätteduktig och sådär, kollade hela tiden på gumman och då brister hon ut i ett riktit "usch stackars mig, mamma kom" ylande.....så testa jag och släppa ifrån mig Trille då, då vart det bra igen hehe
Hon är inte dum den lilla, trodde inte hon var så medveten faktiskt men oj så fel man kan ha.

Jag har fixat så jag ska få hem komvux katalogen nu iaf, så ska jag väl försöka gå det till våren har jag tänkt. Känns som det skulle kunna vara kul, jag hoppas bara att jag ska få ett bra schema så barnen inte måste vara på dagis så mycket.....
Egentligen tycker jag allt över 4-5 timmar vore för mycket så jag får väl hoppas det inte övergår det ;)
Och för lilla Luna som bara kommer vara 1 år så tycker jag 3 timmar vore alldeles precis lagom men det lär väl bli en omöjlighet.

Ne men nu ska jag äta middag, ja ja vet att det är lite sent men jag har ju s'llan tid att äta tidigare....so long you guys =P

1 kommentar:

  1. Jag kan komma och vara barnvakt så dom slipper vara på dagis så länge, hihi ;)

    SvaraRadera