måndag 15 september 2008

Helgen som var

Låt mig se, i fredags em så sprang jag å Trille på stan och skulle hitta en present.....gud, de va svårt faktiskt. Men tillslut hitta vi en iaf.....(och den var bra också, det framkom vid öppnandet)

I lördags så va vi bjuden på kalas, Tristans kompis Thea hade 3 årskalas. Först skulle vi gå dit, de tog alltså ungefär 1 timme och 15 minuter, och det är väl kanske 2 km eller nått sånt. Kan ju säga att jag var hyfsat less n'r vi kom fram, då hade vi ju tittat på alla småstenar och alla löv som fanns tro ja hehe
Tristan satt bakom mig/i mitt knä i typ 1 timme, han vart blyg. Sen vågade han följa me mig upp för å titta vad barnen gjorde och sen blev han kvar....
Ropade me jämna mellanrum för och se om jag var kvar men annars så höll sig alla barnen mest där uppe.

Det va tårta och sockerkaka, mums. Jättetrevligt var det. Fick surra lite och höra lite hur det är med folk mm
Sen var det dags att gå hem, det tog ungefär lika lång tid som att gå dit. Så strax efter 7 var vi hemma.....
Gick å la mig typ halv 10 tro ja.

Igår va vi bara hemma å tog de lugnt, gumman vaknade me feber, 39,0. Inte så roligt. Men förutom att hon sover lite mer än vanligt är hon rätt okej. Febern ligger mellan 39 - 39,5
Jag skyller som vanligt feber på tänderna, men än har hon ju inte fått några....och feber de har hon väl haft i alla fall 4-5 ggr hehe

Min visdomstands smärta börjar släppa iaf jippie =)
Så det vart inge besök till tandläkarn, jag hoppas den försvinner helt snart. Ha ju vart arg som ett bi hela veckan ju, stackars barn va ja ha vare gapig och tråkig. Få ta igen de på nå sätt =)

Men nu ska ja gå och göra något. Eller så sitter jag här en stund, på Familjeliv kanske =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar