torsdag 3 juli 2008

Oj, jag överlevde faktiskt...*ler*

Japp, faktiskt så överlevde jag min första körlektion haha
Gud vad nervös jag var. Va helt skakis, va tvungen å fundera när han sa åt mig att trycka ner kopplingen (ehh, vilken e de som e kopplingen)
Usch vad jag skämdes, kände mig verkligen jättedum ju.....

Och han surrade på om bilen och hur man ställde in saker, ehh...say what liksom. Allt va ju elektriskt, såna nymodigheter e ju inte ja van. Det slutade me att jag satt jättekonstit, jättenära ratten och högt upp så bena slog i under ratten och typ me huvudet vinklat neråt....inge bekvämt alls.

Men det gick bra ändå hehe
Trodde det ända man gjorde första lektionen va och gå igenom bilen och så, och öva starta/stanna....inte va jag beredd på att jag skulle ut i trafiken heller. Gaahh, panik när jag insåg det.
Fick köra vägen vid kraftverket och sen hmm, under rondellen och typ bakom sjukhuset (ja vet inte om ni förstår)....sen förbi gamla skärvsta skolan (eller va de het) åsså på en grusväg tebax till bostadsområdet "under" nya bron och sen förbi dianas (där det stod parkerade bilar på ena sidan och jag fick möte, jag höll på att dö) och upp mot bilskolan för att måsta fulparkera precis vid korsningen. Usch usch usch....jag lovar, det var verkligen en skräcktur. Men som sagt, jag överlevde.

Men det va kul åxå, så jag vill göra det igen...synd att dom ha stängt nu till typ slutet på juli =(


Å jag ska försöka ha "inflyttningsfest" nu i slutet på juli, men jag har inget datum än....vill gärna att systrarna ska kunna va me å dom ha inget specifikt datum för hemkomsten än så jag återkommer om det....(så om ni vill så är det bara att komma, alla är välkommna....hör av er först bara)
Vet inte vilka som ja ska bjuda än bara, fåniga jag blir ju så osäker och tänker att ingen vill väl komma så de kankse är bäst att inte bjuda så dom måste göra sig besväret att tacka nej liksom....som sagt så vet jag att jag är fånig =/
Det blir nog nån form av knyttis, billigast och roligast tycker jag =)
Kul å få smaka på andras mat hihi
Efterrätten ska jag bjuda på.....mums, det ska bli gott =)

Jag vet i´nte om jag skrev det sist men lilla pluttan har vänt sig från rygg till mage nu, häromdan börja hon, så nu gpr det runt runt hela tiden hahaha
Å Tristan är nog världens bästa storebror tro ja (än så länge iaf haha)
Han e så gullig me hon, om han e i samma rum när hon skriker och inte jag är där så säger han "Så ja gumman, Tristan e här"....e han i ett annat rum blir det "Jag kommer gumman/Lunis, jag kommer"
Oftast så är han snäll, å nu ha dom börja ha nån slags kommunikation me varann...."pratar" och får utbyte av varann =)
Så roligt att se, å hon tycker han är jätterolig. Gud va hon skrattar åt honom ibland.

Whatelse....nej, nu tro ja de va slut på tankarna för tillfället. Håller ju på å försöka storstäda (te inflyttningsfesten ska de va klart), de gå inte så bra...ja ha ju ingenstans å ha grejerna på =(
Få väl slänga in de i skrubben kankse haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar