torsdag 17 juli 2008

It´s been a while....

Sen sist ja skrev...usch va dålig ja är på att uppdatera bloggen, fy skäms på mig.
Va ska vi börja me, hmm....sonen är en riktig liten rättvise kämpe (eller va man ska säga), så fort jag eller någon annan gör något han inte får, sitta på bordet, hoppa i sängen (ja ja gör det ibland =P) eller något liknande, då är han på direkt. "Mamma inte sitta på bordet" eller "Mamma, Bebell (izabell) få inte sitta på bordet"
Och allt har blivit jättefarligt också hehe
Säger jag ifrån, vad det än gäller nästan, då är det jättefarligt....kanske ha använt det ordet lite för ofta haha
Men han är, som jag skrivit tidigare tro ja, oftast snäll me lillasyster. Fast han börjar vilja att hon ska krypa nu (oj va han kommer ångra det sen) så han trycker på i rumpan...vilket resulterar i att hon far me huvudet ner i golvet och börjar gråta =/
Hon är en riktig liten snyftis lillgumman, och jämt jämt jämt kommer dom där stora tårarna fallande från hennes fina ögon...alltsaå när hon blir lessen, annars gråter hon inte.
Nu ha hon faktiskt börjat nöja sig med storebror också, så går jag från hennes synfält går det bra så länge hon ser storebror (oftast i alla fall)
Men å andra sidan så kan jag ju inte gå särskilt långt bort för han vill ju vara där jag är, i samma rum i alla fall....så länge vi är hemma i lägenheten!
Hon ha börja dra upp knäna lite, men dels så är det ju så halt och sen är det ju ganska så svårt å lära sig rätta balansen mellan huvud och rumpa haha
Jag och Trille ha bestämt oss för att skaffa katt, ha ju tänkt det länge men nu har vi bestämt. Dock så kommer det dröja ett par månader, först ska körkortet tas och sen måste vi bestämma om vi ska skaffa en allergikatt (då mamma är allergisk vore det ju bättre om hon planerar att hälsa på nångång liksom) eller om det blir en vanlig blandraskatt.
Första altenativet är ju aningen dyrare, skulle ju kosta ungefär uppåt 6000 kronor typ.....väldigt dyrt för en liten katt om man frågar mig. Men man kan ju se de som att ja investerar i besök från modern också, och de är ju inget man kan sätta ett pris på (haha, vadå jag smörar väl inte =P)
Ne men vi får se hur det blir....ha ju ett par månader på mig och tänka så =)
Och snart är sommaren slut, och vart har solen varit???? Inte här i alla fall, det är ett som är säkert.....
Tråkigt =(
Gud, nu orkar jag inte skriva mer. Ska försöka uppdatera bloggen oftare så det blir kortare och fler inlägg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar