torsdag 10 juli 2008

Usch, stackars sjuka barn

Stackars Tristan e sjuk =(
Började igår morse me 38,5 sen efter ett par timmar låg de på 39,5 och då fick han alvedon, sen vid 11 igår kväll så vakna han efter att ha sovit 3 timmar, å då låg de på 40,1. Usch, så hög feber ha han aldrig haft tro ja.....tycker de låter så skrämmande över 40 grader liksom.
Sen nu på morgonen har han 39,6. Jag tycker de känns lite väl högt eftersom han ändå sovit hela natten, eller från halv 1 i alla fall. Ska försöka få tag i en tid på vårdcentralen idag så vi kan kolla om de kan vara halsfluss han har, för jag tror att han är svullen i halsen (så svårt att känna, ja tycker de känns som han är lite svullen jämt hehe)

Va och vägde Luna i tisdags, min lilla sparvunge. Hon vägde 5525 gram och var 60,5 cm lång, och hon var då 2 dagar från 5 månader, vilket hon alltså blir idag =)
Alla andra barn känns ju som jätteklumpar om man jämför me henne, skulle gissa på att hon inte komma bli en speciellt stor flicka....men hon ha ju ganska små människor bakom sig, i min släkt i alla fall ;)
En grej som är lite rolig är att hon har bruna stänk i, sina annars, blåa ögon, och varken jag eller pappan har bruna ögon (jag har ju blåa och pappan gröna).....visst bakom mig finns de ju men det är ju rätt långt bak. (min mormors syskon, tro ja i alla fall, och min farmors syskon)

Hon kan nästan sitta själv en liten stund nu, fast om de bero på att man hittar precis rätt balanspunkt eller om de verkligen är hon som sitter de vet ja ju inte hehe
Ingen brådska i alla fall, eller sitta kan hon ju börja göra men resten kan gärna få vänta.....kan ju bara tä'nka mig hur jobbigt de måste vara att springa efter 2 barn, jag som tycker det är jobbigt nog att jaga 1 *pust*


Jaha, nu beodrar sonen mig att sätta mig i soffan brevid honom och titta på tv så ja få väl skriva mer sen då..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar