tisdag 23 juni 2009

Det var en dag som alla andra.....

Trille sitter och tittar på "Lucky Jon" och jag passar på och skriva lite här. Luna är hos Lars idag så de är rätt lungt.
Annars är dom på varann hela tiden, Luna slåss hela tiden och sen retas dom så in i norden me varann så ibland önska ja att ja hade 2 burar så ja kunde spärra in dom i varsitt hörn hehe

Hon ha ju sånt fasligt humör lilltösen, helt seriöst så hoppas ja de bara är en fas för annars ser framtiden väldigt jobbig ut =O

Idag har jag och Trille varit på stan, har aktiverat mitt VISA-kort, hämtat ut medicin till Trille och ögonsalva till Lunisen. Satt på apoteket typ 30 minuter innan de va klart....rätt jobbigt.
Sen va vi och åt en mjukglass, sen va vi på leksaksaffärn och köpte hinkar och spadar, ett hopprep till mig och en boll till Luna (alltid bäst att se till att ha 2 av varje för annars bli de bråk)
En sväng på lindex hann vi åxå med, solglasögon åt Trille (Luna bröt ju sönder hans andra)

Nu har vi ätit mat och jag väntar på att Trille ska pigga på sig lite så vi kan gå på konsum och handla lite mat.
Känns hemskt när man ser att pengarna bara sinar, inser först nu hur dyrt de egentligen är med bensin....kan ju säga såhär, jag kör inte speciellt mkt men nog tusan lämnar det ett hål i ekonomin.
Vet inte hur ja ska lösa det, hoppas på att få tag i nått jobb snart men de ser ju inte ljust ut direkt.
Funderade på om ja skulle söka på dagis, fanns några sådana jobb ute, men att få de är väl säkerligen omöjligt utan utbildning =(

Idag har vädret vare rätt okej, soligt och varmt, eller de ha faktiskt vare en hel del moln också men de ha vare bra väder kan man ju säga iaf


Gud, nu vart ja trött så ja orkar inte skriva mer.....

3 kommentarer:

  1. Jag håller med om att bensin är dyrt och även kortkörningar drar en hel del fast man inte alltid tänker på det.

    SvaraRadera
  2. Instämmer helt, man blir ju ruinerad!

    SvaraRadera
  3. uppdatering krävs...

    SvaraRadera