lördag 6 december 2008

När man minst anar de.....

Här har jag gått i nästan 1 vecka och små oroat mig för att ormen Rufus ska rymma, men så igår så kom ja fram till att det kan han ju inte göra....det är ju inte direkt en stor boaorm utan bara en liten hmm, californisk kungssnok? (googlade för att vara säker och ja, det var en sån haha)
Inte skulle han kunna flytta på träskivan som ligger över inte, herregud.

Men, vem tror ni får världens chock idag då???
Satt och lekte med barnen och skulle hämta Lunas byxor i köket, ser en skymt av något svart och vitrutigt precis brevid dom....hinner tänka men vad kan det vara, då jag inser vad det är =O
Iiiiiiih!!!!!!!!!!!
Springer in i lekrummet, sneglar in för att se vad han gör (ligger under bordet och börjar slingra sig mot lekrummet)....va tusan ska ja göra, hjälp mig nån liksom. Jag vågar ju inte ta i den där, det är ju en orm ju.
Och i utsträckt format ser han inte så liten ut längre....OMG, han va ju stor ju.

Jaja, hyperventilerar och får superpanik......men hjärnan funkar ju turligt nog ändå. Så hittar ett stort "lock" (till hans frigolitbur) och får honom att klättra upp i det, till h'lften iaf, och ser till att huvudet inte kan nå mig på något sätt och sen bär jag tillbaka honom till buren *pust*

Kände mig lite som Steve Irwing nästan, i alla fall efteråt haha
Kan ju säga att det stressade ju lite att barnen gärna ville gå nära och heja.......å ja vet att han är inte farlig men ja tycker de är obehagligt när jag inte vet hur dom reagerar och tänker.
Undra om Trille tror mig när jag får superpanik sådär och samtidigt säger: Nej han är inte farlig, mamma tycker bara han är LITE läskig haha


Igår såg ja Prins Caspian, den va rätt bra men jag tyckte den va lä'skigare än Häxan och lejonet....mörkare liksom.
Men bra ändå, fast vissa saker gillade ja inte.

Men gud, nu vart ja trött. Kanske borde försöka lägga sig tidigt ikväll.....hmm, jaja vi får se.
Glömde förresten skriva, på den stunden ormen var ute (kan inte tro att de va så länge) så hann han bajsa på golvet.....bläääää

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar