fredag 5 december 2008

Fredagkväll och här sitter jag

Fy tusan alltså, idag har ddet bara vare blä alltså.

Kvällen avslutades lite fint med att sonen fick tag på en märkpenna och målade så fint på väggarna i lekrummet, stora blåa snurror....han hann med några streck på hallgarderoberna också men de går nog bort om man gnuggar ett tag (eller det gör det, ja prova men orka inte gnugga hela kvällen)
Tapeterna är det liiiiiiite svårare att få rena, nu hade han ju redan ritat på dom tidigare men då med diskretare penna så omtapetsering hade ju oavsett varit oundvikligt, men nu tvingas vi bo med denna konst också (och jag kommer skämmas så fort någon ser det för att jag inte kan hålla koll på ungar och pennor....antecknar: barn och pennor får icke vistas i samma rum utan uppsikt)
Förklaringen var i alla fall att: men du lyssnar ju inte på mig

Blev galen, för inte nog med det, sonen hade också plockat isär sin bokhylla och slängt alla böcker på golvet.
Han var extremt trött idag, men helt ärligt det ger honom inte rätt att bete sig som en liten bajsunge.
Jag orkar inte hur mt som helst, även om jag gärna vill att världen utanför ska tro de =P
Ne men nog brister mitt tålamod rätt ofta, men de beror mkt på att jag inte vet hur jag ska hantera denna oerhört bångstyriga unge.

Va iaf me honom till örondoktorn igår och fick en liten förklaring till hans beteende.
Han hör dåligt, nu är det bekräftat.
Så han ska opereras, ta bort lite av hans gigantiska halsmandlar, spola näsan och sätta in rör i öronen.
Detta ska tydligen råda bot på hans dagliga trötthet och irritation.
Min stackars plutt, det är ju inte hans fel men de går ju ut över han.
Att han inte hör ger ju upphov till viss frustration, både från min och hans sida. Och i och med hans andningsuppehåll nattid stör sömnen så blir han trött och irris.....inte heller hans fel.

Han sa något så förvånande ida, tyvärr ha ja glömt vad, men det var en lång mening som inneburit mkt tankeverksamhet (och nej, ja menar inte att han aldrig tänker annars men ni förstår säkert)


Idag har jag petat på Ödlo, det är vad Tristan döpt Enya till. Han påstår även att hon nu är hans, hon ska bo här nu haha
Men ja sa att vi kanske kan köpa en egen ödla till honom, vore ju skoj me nånting levande här (ja menar vi har inte ens krukväxter, de enda vi möjligen har som är levande, förutom oss, är väldigt ovälkommna spindlar)

Gumman har hunne vare sjuk, hoin ha haft feber några dagar åsså är hon förkyld. Febern är visserligen borta nu men gnälligheten och hostan sitter i =(

Nu ha ja fixa julklappar till alla barn, så nu är det klart. Bara alla vuxna kvar då. Räknar på att lägga mellan 1000-1500 på det =O
Vart dom penarna nu ska komma från......komma ju eventuellt måsta ha råd m,ed massa studiegrejs om ja ska plugga, usch och fy vad dyrt de komma bli.

Men nus ka ja inte skriva mer, måste försöka skriva oftare iställe ju. Längtar te veckan då min syster kommer igen iaf, så roligt med trivsamt avslappnat sällskap om kvällarna =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar