fredag 12 december 2008

Fredagkväll


Åker hellre på rumpan än på tefaten hehe


Go Trille i pulkbacken =)
Lillgumman posar

Okej, nu har ångesten släppt lite grann. En flytt vore inte hela världen, men helst undviker jag det ju....
Egentligen så är det mest bara jobbigt, att flytta när det är vinter menar ja.
Skulle ha vart skönt med lägre hyra, däremot skulle mindre utrymme inte vara så trevligt. Känns som att det skulle vara omöjligt att klara sig på mindre, men det är bara jag som är bortskämd med plats haha
Jaja, ja får tänka på saken lite och hålla ögonen öppna för annat boende så får vi se vad jag beslutar till nyår....har ju faktiskt en väldigt hög hyra egentligen (nu drygt 5500, efter nypr blir det en ökning på antingen ca 300 kr eller ca 500 kr)
Skulle kunna tänka mig att byta bort 1 rum (och 1 toalett haha) om jag fick barnvänligare utsida =)
Men men vi får se, det är ju rätt mkt som måste fixas i såna fall.....



Sen sist har det nog hunnit hänt lite, va väl rätt länge sen jag skrev om jag inte minns fel?!?
Jag och Tess och Trill har bakat, eller vad man säger....lagat knäck, pepparkakskola och fudge (tyvärr vart de fel fudge men god va den ändå ahha)


Sen igår var mamma, mommo och flickorna i stan. Barna va här med mig och dom andra gick på stan.....det gick bra, men dom vart rätt trötta efter ett tag allihopa så de blev lite bråk och gråt men det blir det ju ofta när man slänger ihop en hög barn på begränsat utrymme =P
Vi avslutade med pizza, barnen fick ä'ta makarner, korv och gröt haha
Men när vi åt så stod dom hängade över oss, allihopa......lite smått jobbigt va!!!


Nu har Tess tagit våra små inneboende och åkt iväg, det känns tomt även om dom inte direkt tog plats och tid.....dom va ju här iaf, och Roofie (som jag kallar honom haha, här kommer man inte in, eller ut kanske man säger, utan att ha fått minst 3 smeknamn =p)
ja just, Roofie höll mig ju vaken och sådär. Ingen lugn stund där inte när man var orolig för att han skulle rymma hela tiden.



Jaja, ha ju så när på lovat Trillis en egen ödla nu eftersom han gillade Enya (Enja??) så mkt. Kan bli kul tro ja, fast kanske sklulle haft en större och långsammare hihi
Få se, ska se till att man har pengar till det också, dom växer ju inte på träd direkt....åsså vill ja inte måste föda upp ge levande syrsor eller nått sånt heller *uurrk*
Död mat endast....eller oäcklig går också bra =D

Imorn hade de ju vart kul om Trille fick lussa lite, lite tråkigt när det bara är han kanske men vi få se vad vi kan slänga ihop för nått hihi
Han är ju så underbart söt, och väldigt duktig att sjunga måste jag säga. Från mammas sida så klart haha
Alla positiva saker kommer från min sida släkten.....
Håret (nöjd nu Helen, bättre går inte att se på bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar