onsdag 20 augusti 2008

Släktträffen och lite sånt....

Syskonträngsel i stolen ;)





Nu har typ 1 vecka passerat sen sist, borde ha döpt bloggen till "The weekly news" istället för de är ju inte direkt så den lever upp till namnet den har nu i alla fall =/
Lilla (hår)trollet


I helgen ha vi vare upp till Örnäs och bott i huset där min mamma och hennes syskon växte upp, dom flyttade runt ganska mycket eftersom min morfar var pastor men dom bodde ganska länge där i af. Det ligger ca 1 mil utanför Sorsele. Mycke bilåkande, lite jobbigt med 2 småbarn.



Annars var det kul, tyvärr var det inte många kusiner. Bara 1 till i "min generation", sen var det såklart "småkusinerna", som är tonåringar men känns små ändå hehe

Söta fostersyster My

Sammanlagt va vi ca 30 stycken, å då saknades väl typ hälften.

Gud så härligt ställe, önskar ja kunde ge en sån uppväxt till mina barn. Öppna ytor, skog, vatten, lite trafik....låter idylliskt va?? Om de bara inte var för dom där förgrömmade myggorna och knotten, de fullkomligt kryllar ju av dom.


Å stackars Trille sprang in i en geting så han blev stucken i magen =(

Fick en stor svullnad på magen. Men nu ha den nästan försvunnit =)



Idag så ställde sig Luna upp på alla fyra, alldeles själv....men tyvärr så lyckades hon inte komma ner på mage igen så hon stod där och skrek. Stackarn, väntade en stund men eftersom hon absolut inte kunde så hjälpte jag henne "ner" haha

Så nu kryper nog lilla gumman, ojojoj....bäst ja passar på att njuta av att hon är stilla nu då!!


Vet inte om jag skrivit det tidigare, men Trille har i alla fall bestämt nu att jag får kalla Luna för makaronen (Lillan, Antonia, säger Lonis. Som blir Lonen som rimmar på makaronen eller melonen, kärt barn har många namn)....

Jag får ju inte säga älskling, för det är ju han som är det då. Men efter noga övervägande så får jag säga makaronen nu då. Schysst liksom, det är ju nästan i samma klass =p


Man börjar ju märka av syskonsvartsjukan, det som blir jättejobbigt är ju att Trille är ju på dagis på förmiddan och då passar jag ju på att slappa framför datorn, dricka kaffe och bara ta det lugnt liksom så när han då kommer hem och vill ha mamma tid, då måste jag ju städa, diska, tvätta....vara tråkiga mamma liksom, som inte har tid.

Klart han blir svartis, Luna får ju uppmärksamhet när hon ammas oavsett hur upptagen jag är så får hon ju det.

Äter gröt och pure med heeeeeela ansiktet



Nu läser vi ju minst 2 böcker om dagen, och sjunger, dansar och leker minst 1 timme om dagen....men jag känner mig så otillräcklig ändå.

Men som mamma kanske man alltid gör det?!?

Eller så är det bara jag, som alltid måste vara typ bäst för att känna att jag är bra....hur man nu skulle kunna avgöra det, vem som är bästa mamman mena jag.



Men jag skulle önska att jag vore mer pedagogisk i alla fall, och inte så skrikig. Även om barnen vet att jag skäller värre än jag bits och att jag är en sån person som låter skitarg men typ nästan aldrig är det, så avskyr jag att låta arg....



Jag tror att jag var en väldigt lätt stött person som liten och när jag då tänker hur jag skulle reagerat så blir det som att, jag skulle ha blitt lessen, sur, arg bla bla bla
Trille med nya gallonisar (inte ta kort mamma)


Långt inlägg igen. Ska snart gå och titta vad tv:n bjuder på....de är ju project runway ikväll, å ja hoppas min favvis inte åker ut. Tycker han är så bra....

Sen är det såklart Sex and the city efter det, hoppas jag inte somnar ifrån de som jag gjorde i måndags....dumt när man håller sig vaken för och se det å sen somnar man på soffan för man är för trött....!!!



Jaja, so long fuckers (eller är det suckers???) =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar