måndag 11 augusti 2008

Ensamhet tär på hjärtat

Börjar bli less på att vara ensam, ja minns då jag hade massa polare.....då man kunde ringa typ när som helst nästan, då man alltid kunde få sällskap. That time is long gone, i alla fall för mig =(

"Vars tog du vägen, vars tog jag vägen själv" Ja de kan man ju undra??
Jag vet fortfarande inte vars jag tog vägen men uppenbarligen är jag kvar där, du då? Har du hittat tillbaka?
Jag känner inte igen mig här, trots att jag måste ha varit här länge för jag kommer inte ihåg nånting annat. Har jag kanske alltid varit här? Det kanske inte var jag som försvann, det kanske var du? Det kanske var du som gick vilse?!
Eller gick du aldrig vilse, du visste kanske alltid vart du var påväg.....
Men varför kom du då inte tillbaks för att hämta mig när du insåg att jag saknades?
Eller har du inte märkt det, du kanske inte blickar bakåt??
Jag finner inte vägen bort härifrån, fanns det aldrig nån väg bort för mig, var jag menad att bli kvar......ensam.
Eller fanns du aldrig, var du en dröm, en tanke, en fantasi för att ge ´mig hopp......
För mig var du alltid verklig, det kan ingen ta ifrån mig


Wow, detta var alltså ett utdrag från min kommande bok =p
Ne, skämt åsido....de var nånting som bara ploppade upp så jag var ju tvungen att skriva ner det.

Trille ha vare på dagis idag, kul och gå i spöregnet (NEJ), båda 2 i gympisar eftersom någon på dagis förmodligen tagit fel (läs snott då dom är märkt med stor text)....Trille fick ha plastpåsar i sina, ja de är en fattiglapps lösning jag vet.
Men då försäkringskassan ej betalat ut min fp för juli än så är vi pank, alltså vi har ej råd med stövlar =( Ringde dom igen idag och var väldigt irriterad så NU skulle de tydligen gå fort....jaja, den ha man aldrig hört förr.

Whatelse, ja gumman blir ju 6 månader idag....usch, de går ju superfort ju. Snart blir det dagis (vill inte vill inte, hon är ju så liten), och sen blir det pojkvänner och fester och sen flyttar hon hemifrån....*bhuuuääää* (gråter en skvätt)

Storebror och lillasyster är i alla fall väldigt glada åt varann, syskonkärlek kan man tala om där =) Gumman älskar när han sjunger och vill leka med henne, och han älskar att få henne att skratta.....men han älskar ju att få alla att skratta, min lilla pajas haha
Han säger så mycket roliga saker.

Han är ju i snopp/snipp åldern nu och har mycket frågor och funderingar.
Lillasyster har ingen snopp, nej för hon är flicka.....
Den växer ut sen?! Nej, hon har ju snippa
Köpa snopp åt henne när hon blir stor som Trille?! Nej, hon är ju flicka och har alltså snippa

Sen dalade de hela iväg för jag kunde inte sluta skratta.....han är så tokig (jag skrattade alltså inte hånande utan roat)

Ne, nu orkar ja inte skriva mer...........men jag skriver nån annan dag då jag har tid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar