torsdag 7 augusti 2008

Försöker igen då....+ uppdatering

"Binkis" med sin nya husse påväg till sitt nya hem




Söta lilla Lonen melonen har backat fast haha


Vart ju inge mer skrivet igår, orkade inte riktit me de.

Trille va på dagis idag, första dan efter ledigheten. De gick nog ganska bra, enligt dom i alla fall =)
Men han ville inte alls gå dit. Han blev lessen på dagis och ville vara me mamma sa han....min lilla gullplutt.
Tror det var jobbigt emotionellt för han att vara där, för han va väldigt klängig och sådär när vi kom hem. Man få ju dåligt samvete när han är så ju, känns ju som att han tror man inte vill vara med honom =(




Iza, Tess och mamma på djurparken

Ja vet inte om jag skrvit att vi varit på Junsele djurpark, det tyckte han var kul....allra roligast var det att köra bil tyckte Trille, dom har ju småbilar som man stoppar en peng i å sen få man köra en stund....han va jätteduktig å styra, krocka in i kanten nån enstaka gång bara =)
Han är så himla duktig, och faktiskt så är han ett underbart snällt barn.....bara man tar sig tid att lyssna och läsa av honom.

Trille kör bil



Efter ett par timmars uppehåll så ska ja försöka få ner lite mer.


Ha haft kaos här idag, helt f**king otroligt alltså. Lonis makaronis ha i princip bara gnällt och skrikit, och gråtit av nån anledning (tänder kanske, frustrationen av att inte lyckas krypa framåt eller nått annat utvecklingssteg)...hon ha vägrat sova i sin säng.
Hon fick sova eftermiddagsluren i Trilles säng och sen efter att hon vägrade somna för natten i sin säng så fick hon ligga i min.
Ingen feber men gav alvedon ändå, ifall det är tänderna...det verkar hjälpa för båda gångerna ha de inte dröjt så länge innan hon lugnat sig och somnat =)

Såna här kvällar, efter extrema dagar, slås jag alltid av hur mycket jag älskar mina barn...dom är verkligen allt för mig =)
Eftersom vi älskar musik så vred ja upp volymen och sjöng och dansade lite för dom, vilket som vanligt blev en succe. Då va faktiskt båda glada =)
Men jag ser nog rätt rolig ut, med en av Trilles plast hockeyklubbor som mic, min typ skotskrutiga pyjamas och hoppar runt i vardagsrummet som värsta rockern hahahaha

Nu ska ja gå och titta på Hells kitchen som snart är slut, och sen är det mitt älskade Sex and the city =)
Nighty night.....

Snygg Tabbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar