tisdag 14 oktober 2008

Länge sen sist




Promenad till postlådan på kvällskvisten ;)





Nu i helgen ha jag vart hus-hund-häst-katt och Izabell vakt =P


Det va rätt kul, lite stressigt men men det funka. Så skönt och vara på landet där man kan vara ute nästan hela tiden.....





Hade de mysigt med lillayster Iza, roligt och få rå om hon litegrann....ofta så är man ju lite vrång och det blir mest att man tjatar men nu tyckte jag det funkade bra.


Hon "tvingade" mig att sova i samma rum också, i "vårat" rum....där ha dom ju ställt en familjesäng 120 cm därnere och typ 80 däruppe, våningsäng alltså.


Ovan som man är att sova med andra så blev det massa knuffande och skuffande under natten men det blev en del sömn ändå haha





Och Luna vill gå för fullt hon, och som hon ramlar och far....tur hon är lika tålig som storebror, hårdhudad. Ne men bara man låter bli att skrika "Ne men oj, stackars dig" så är det ju ingen fara, dom gråter ju oftast för att dom blir rädd. Men hoppa över utropen så vips gråter dom inte lika ofta =)


Inte mina barn iaf, men jag kanske har riktiga tuffingar =P





Och idag (och allt som oftast nu för tiden) så gömde sig Lonisen för mig. Hade vart ut i köket medan hon var i lekrummet, när jag kom tillbaks var ingen Luna där....sprang runt, lyssnade...ingenting.


Shit, ha hon lyckats krypa ut på balkongen (hade dörrn på glänt), nej....efter en panikfylld evighet (på säkert 1½ minut) så visade Trille att hon satt i hörnet mellan soffan och väggen =O








Trille cyklade i helgen, jag som inte ha velat det inte med stödhjul iaf, gick med på det ändå...och det gick faktiskt bra =)


Man fick putta på lite men annars va han jätteduktig. Min lilla grabb ha bleve så stor nu.








Snart kommer mina älskade systrar hem, ååååååh va kul. Saknar dom så mkt.....önskar vi kunde ses oftare, känner mig nästan halv (eller som en tredjedel kanske det blir) utan dom....KOM HEM!!!!!!!!!!!!!!!


Då ska vi ha roligt iaf =)



Familjebild =)
Idag somna Trille på soffan framför tvn klockan typ halv 4, sov till halv 7....stackarn, misstänker att det kan vara pågrund av att det börjar bli kallt och hans luftrör blir lite ansträngda =(
Han är jämt trött känns det som, han ser helt slut ut också....min lilla pojk.
Och Lonen Peltonen har ögoninflammation =(
Usch, nu börjar sjukdomarna komma igen, med hösten....blääää
Hoppas det blir relativt lugnt med sånt för det är ju inte så roligt med sjuka barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar