fredag 16 maj 2008

Teoriprov och utlandsresa....

Slår ett slag för jämställdheten, fram för mer hemmapappor ;)
Syster Helen rider på draken i lekparken
Försök till att fånga vändning på bild

Ja, nu ha ja äntligen klarat de där förbenade teoriprovet....=)

Vilken lättnad kan ja säga, ja trodde faktiskt de va kört när ja satt där. Osäker på massa frågor, kändes de som. Men de gick, JIPPIE!!!

Okej, de va ju ganska precis så ja klara de men ändå, ja klarade de, de e de som e huvudsken.

Ja menar, de ha ju inte vare så himla lätt å hitta tid och ork till att läsa när man ha 2, minst sagt, krävande barn omkring sig hehe


Så nu är det bara körningen kvar, och de borde ju gå lätt tycker jag. Ja menar köra bil kan väl alla :P


Och snart ska jag åka utomlands, det ska bli.....kul. Är så ångestfylld över att måsta lämna lillgubben hemma så för tillfället känns de ganska hemskt faktiskt =(

Men de kommer nog bli väldigt kul bara vi kommer iväg. Även om jag kommer längta ihjäl mig efter honom.

Men de kan nog vara bra för mig att få komma iväg och ladda batterierna lite.

Har ju haft ganska mycket nu på sistone, och me 2 barn så ha man ju aldrig tid att sitta ner och bara vara, fundera på livet osv....

Men gud va ja försvarar mitt val att åka, de är ju inte nått ja ska behöva göra egentligen men ja måste försöka övertyga mig själv om att jag faktiskt har rätt att åka.....att jag inte är något egoistiskt monster!!!


Den 1 Juni klockan 06:00 ska vi åka, far väl härifrån på lördan. Sen bär det iväg till Bulgarien 2 veckor, sol (hoppas jag) och bad och kanske sömn haha

De går nog bra, lilla Lunis kommer åka utomlands tidigt i livet, 4 månader gammal...ja ser de som att ja lägger grunden för ett liv me många resor och så haha


Känns lite jobbigt att man ser ut som en sladdrig dallrig klump, men ja försöker tänka på vad jag äter (dom här 2 veckorna som är kvar) och på att röra mg lite extra....finns inte så mkt man kan göra. Få väl hoppas man gå ner lite på semestern också, de brukar man ju göra =)


De gick bra för Luna och ta sprutan i alla fall...eller hon vart ju jättelessen och sen på kvällen fick hon lite ont, eller så hon vart gnällig iaf så fick ge hon alvedon.

Nu 3 månader gammal väger hon 4870 gram nu och är 57 cm lång. Trodde hon skulle väga mer men inte då.


Och Trille är så rolig, han säger så mkt roliga saker....härom dagen när vi låg och vilade sa han:

"Mamma sluta, alldeles snart blir jag arg"

E okej, ja ha ju inte gjort nått ju, gud va ja skrattade hehe


Och han är en sån skvallerbytta, ha vi besök och nån gör nått man inte får (typ sitta på bordet) så springer han till mig och säger: "Mamma "bebell "(izabell) inte sitta bordet"

Min lilla älskling, så mysig är han. I alla fall när han ska kramas och pussas, och säga "Älka dig mamma, älka dig Luna" =) (älskar dig, men de förstod nog alla)


Ne, nu ska ja städa snart innan jag ska hämta Trille på dagis, för sen kommer Annika, Thea och Thelma och hälsar på....=)

Och sen ikväll kanske Lars skulle komma, så bli fullt upp hela dagen i såna fall!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar