måndag 14 april 2008

Händer mkt, men orkar ja skriva ner allt....

Nej, de gör ja inte.
Har inte tid me nånting känns de som, och har jag tid så springer ja bara runt och försöker hinna me massa saker....vilket resulterar i att allt blir typ gjort till knappt hälften, inget blir klart =/

I helgen va jag och syster Helen barnvakt till våra små "fostersystrar", Antonia, även kallad Lillan, och My, mer känd som Myran =)
Izabell va åxå hemma =)

Vi gav ju bort en hotellövernattning med underhållning (wallmans salonger) som 40års present till Niklas, och mamma fick en liten del i 43års present hehe
Så då fick vi va barnvakt....syster Terese skulle vart me åxå men hon fick jobb i norge, helt plötsligt, så hon lämnade oss *grr*
Så i 1,5 dygn hade vi 4 småbarn (2,5 år, 1,5 år, 8 månader och 2 månader) och ett mellanstort (10 år) att ta hand om.
Gaahh, kändes så skönt å komma hem sen och ha bara 2 barn hehe

Lilla Luna växer och växer, och hon är så glad...skrattar nästan hela tiden. Me ett sånt här tyst gapande skratt hehe
Underbart söt e hon. Vissa nätter är hemska, då vill hon snutta och vaknar typ så fort hon tappar taget. Då blir jag lite less.Eller som dom nätterna då hon bara vill sova "stående" mot min mage....då ja få ligga på sidan och ha hon lutande över höften, då e man lite trött när man ska upp me sonen till dagis =/

Fösöker hinna me å plugga te körkortet åxå, gick så bra första veckan typ...nu går de inte lika bra längre.Tiden räcker inte till. Men de löser sig nog på nått sätt ändå, hoppas jag.

Whatelse.......

Känner mig less på denna stad, vill flytta och utbilda mig. Bli nånting, komma ifrån gamla roller och mönster. Lär ju bli omöjligt, men ja drömmer ändå.....


Nu är det snart sovdags för mig. Lunis lär ju vakna snart så ska väl passa på å göra mig klar för sängen te dess =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar